Stichting SchOOL zoekt een leerkracht met ICT-knobbel ter ondersteuning van onze scholen (o,4fte)

Stichting SchOOL zoekt een leerkracht met ICT-knobbel ter ondersteuning van onze scholen, tijdelijk op projectmatige basis voor de duur van een jaar voor 0,4 fte.

De opdracht
Je helpt scholen bij het inzetten, onderhouden en implementeren van ICT toepassingen ten behoeve van het onderwijsproces. Je moet hierbij denken aan nieuwe digitale onderwijsprogramma’s en het helpen ontwikkelen van efficiëntere onderwijs ondersteunende formulieren. Je denkt actief mee met de scholen over de inzet van ICT binnen het onderwijs aan onze leerlingen.

Voor het komende jaar staan voor jouw in ieder geval de volgende uitdagingen klaar.
Het ondersteunen en adviseren van elke school bij het opstellen van een ICT-in-het-onderwijs-plan, passend bij het profiel van de school. Deze zijn eind van het schooljaar gereed.
Het implementeren van een digitaal communicatieplatform, bestaande uit in ieder geval een gekoppelde website (multisite die bovenschools te beheren is) en een communicatie-app.
Het door ontwikkelen van de leerkring ICT zodat deze toegankelijk wordt voor alle medewerkers.

Jij…
Kan een onderwijsvisie (mede) doorvertalen naar ICT-mogelijkheden en –ontwikkelingen.
Staat met één been in de klas en met één been in de ICT-wereld.
Houdt ICT-ontwikkelingen bij en adviseert de scholen en de ICT-coördinator daarover.
Kan uitstekend projectmatig werken.
Hebt een professionele houding en bent ondersteunend en dienstbaar.
Bent iemand die actief is en op een enthousiaste manier als gesprekspartner de samenwerking zoekt met onze scholen.
Bent pragmatisch ingesteld en gewend zelf operationele werkzaamheden uit te voeren.
Bent vaardig in het voeren van overleg en onderhandelingen met leveranciers, waarbij je de voor ons geldende regelgeving rondom inkopen volgt.
Hebt aantoonbare kennis van en ervaring met ICT in het onderwijsproces.
Bent analytisch, klantgericht, omgevingsbewust, accuraat, resultaatgericht én creatief.
Wilt jezelf blijven ontwikkelen en samen met ons groeien in kennis en ervaring.

Wij…
Zijn SchOOL (Stichting Scholengroep Openbaar Onderwijs Lelystad), 20 openbare basisscholen waarvan 1 school voor speciaal basisonderwijs en 1 school voor (voortgezet) speciaal onderwijs.
Hebben een duidelijke koers voor ogen: ‘Samen laten wij je groeien’.
Beloven onze leerlingen dat zij welkom zijn. Dat wij ze zullen helpen te ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. We geven hen eigen verantwoordelijkheid voor hun leerproces. Dat vinden we belangrijk. Onderwijs op onze scholen stimuleert tot samenwerken en delen. Want iedereen doet ertoe! We inspireren onze leerlingen om open te staan voor verschillen en te ontdekken hoe krachtig verschil is.
Beloven onze medewerkers dat ze welkom zijn. We stimuleren hen om een leven lang te leren. Dit doen we in een professionele dialoog waarbij we samenwerken over muren van de scholen heen en leren van experimenteren. We gaan uit van een hoog niveau van vakmanschap en geven medewerkers eigen verantwoordelijkheid voor hun ontwikkelproces.
Inspireren medewerkers om open te staan voor verschillen en laten zien dat er iets te kiezen valt binnen onze stichting.

Arbeidsvoorwaarden
Wil jij samen met ons groeien? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wij bieden een interessante projectfunctie voor 0,4 fte als Leerkracht met een ICT taak gedurende schooljaar 2019-2020 met een prettige werksfeer binnen een zich continu veranderende en ontwikkelende organisatie.
Wij vinden het belangrijk dat deze functie wordt gecombineerd met de functie van leerkracht van 0,4 of 0,6 fte. Het betreft een L11-functie gedurende de projectperiode.

Solliciteren?
Je kunt je belangstelling kenbaar maken door je brief en curriculum vitae te mailen naar eenbaan@stichtingschool.nl. Graag bij het onderwerp “leerkracht ICT” opnemen.
Wanneer je vragen hebt over de vacature kun je contact opnemen met Chantal Bos, directeur bedrijfsvoering. Zij is te bereiken via telefoonnummer 0320-767700. Eventuele vragen kun je ook mailen naar chantal.bos@stichtingschool.nl of eenbaan@stichtingschool.nl.