Vieren

Vieren….

Wat een bijzonder moment om de zomervakantie te beginnen, want er is veel te vieren en te gedenken. Vorige maand was de eerste Lelystad brede meeloopdag in het onderwijs. Veel van onze scholen hebben meegedaan en daarmee een bijdrage geleverd om het onderwijs, in het bijzonder het basisonderwijs, op de kaart te zetten voor geïnteresseerde, mogelijk toekomstige, leraren. Het was een geweldige dag en luister ook de bijdrage van De Finnjol terug, terug te horen op radio 1. De gemeente heeft de dag samengevat in een film, zie hier.

Toppers zijn ook onze leerlingen groep 8, die na de zomer de overstap maken naar de middelbare school én in Lelystad met het vooruitzicht om over 2 jaar te verhuizen naar Porteum. Alle leerlingen veel succes en alle juffen en meesters, dank voor jullie bijdrage aan hun succes.

Met elkaar kunnen wij nog drie hoogtepunten vieren! Wat betreft de financiën is het gelukt om 2018 met een positief resultaat af te sluiten. De soms pijnlijke maatregelen in 2017 hebben opgeleverd, dat wij met elkaar in staat zijn om inkomsten en uitgaven in balans te houden. Dat is hard werken, volhouden mét resultaat.

De bestuurlijke inspectie is afgerond en de onderwijsinspectie heeft beoordeeld hoe wij sturen op onderwijskwaliteit en de financiën. De onderwijsinspectie heeft ons op alle standaarden met een voldoende beoordeeld. Hoe mooi is dat? Ook is De Finnjol met een goed beoordeeld. Ik ben supertrots op alle betrokkenen, die in de voorbereiding en in de diverse gesprekken en de schoolbezoeken met de inspectie in gesprek geweest zijn en daarmee het gezamenlijke resultaat. Wij hebben een weg te gaan om op alle scholen basiskwaliteit te realiseren, maar dit is een steun in de rug en gaat ons lukken!

Ten slotte: het afgelopen schooljaar heeft een groep leerkrachten van SchOOL een stap naar voren gezet en de opleiding tot schoolleider basisbekwaam gevolgd. Veertien deelnemers hebben deze opleiding met een diploma afgesloten en dit hebben wij gevierd met een feestelijke uitreiking.

De laatste schoolweken zijn afgerond met musicals, uitjes en afsluiting van het schooljaar. Ik hoop dat jullie met elkaar genoten hebben van deze bijzondere momenten van het schooljaar en wens jullie een fijne zomervakantie!

Jonna Merkx
Voorzitter College van Bestuur