extra mogelijkheden voor hulp

Onderwijs aan langdurig zieke kinderen

do 9 februari 2017

Wanneer een leerling ziek is, moet dit direct bij de school gemeld worden. Indien de leerling langere tijd niet naar school kan komen, gaan we samen met u bekijken hoe we het onderwijs, rekeninghoudend met de ziekte kunnen voortzetten. Hierbij kunnen we gebruik maken van een consulent “onderwijsondersteuning zieke leerling” om met ons mee te Lees verder

Jeugdcultuurfonds Lelystad

wo 26 oktober 2016

Jeugdcultuurfonds Lelystad helpt en biedt kinderen uit gezinnen waar geen geld is voor cultuur deelname de kans om toch lessen te kunnen volgen. Elk kind kan een bijdrage krijgen van maximaal 425 euro voor de lessen. Het aanbod is groot: van gitaarles tot kookles, van zang, muziek, dans, toneel, ballet, schilderen, schrijven tot beeldhouwen. Het Lees verder

Logopedie

di 7 oktober 2014

Logopedie richt zich op de mondelinge communicatie.  Op jonge leeftijd kan al veel gedaan worden aan het voorkomen van problemen op het gebied van de spraak- en/of taalontwikkeling. Een logopedist biedt hulp op het gebied van stem-, spraak-, taal- en auditieve problemen. De werkzaamheden van de logopedist in het basisonderwijs zijn preventief gericht. Stichting SchOOL heeft Lees verder

Onderwijsloket

ma 29 september 2014

Als uw kind extra ondersteuning nodig heeft, gaan onze intern begeleider en de leerkracht altijd eerst met u in gesprek om, samen met u, te kijken welke aanpak het beste voor uw kind werkt en hoe dat georganiseerd kan worden. Vaak kan dit gewoon binnen onze school en binnen de eigen groep. Het kan echter Lees verder

Passend Onderwijs in Lelystad

zo 21 september 2014

Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Ook kinderen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kabinet wil dat zoveel mogelijk kinderen naar een reguliere school kunnen gaan. Kinderen die het echt nodig hebben kunnen naar het speciaal basisonderwijs of het speciaal onderwijs. In Lelystad gaan de schoolbesturen en de bijbehorende basisscholen en scholen voor speciaal Lees verder

GGD onderzoeken

vr 12 september 2014

Om de gezondheid, groei en ontwikkeling van uw kind goed te kunnen volgen wordt uw kind onderzocht op de leeftijd van 5/6 jaar en in groep 7. Dit gebeurt door de jeugdarts, assistente jeugdgezondheidszorg, jeugdverpleegkundige en logopedist. Zij maken onderdeel uit van het CJG. Als uw kind 5 jaar is… Rond de leeftijd van 5 Lees verder