passend onderwijs

Onderwijs aan langdurig zieke kinderen

do 9 februari 2017

Wanneer een leerling ziek is, moet dit direct bij de school gemeld worden. Indien de leerling langere tijd niet naar school kan komen, gaan we samen met u bekijken hoe we het onderwijs, rekeninghoudend met de ziekte kunnen voortzetten. Hierbij kunnen we gebruik maken van een consulent “onderwijsondersteuning zieke leerling” om met ons mee te Lees verder

Kinderen korter dan 1 jaar in Nederland en onderwijs vluchtelingen

do 9 februari 2017

Kinderen van 6 jaar en ouder die rechtstreeks uit het buitenland komen en de Nederlandse taal niet beheersen worden doorverwezen naar “De Taalklas” gevestigd in bassischool De Poolster waar zij gedurende een jaar aangepast onderwijs krijgen in de Nederlandse taal. Klik hier voor meer informatie over de Taalklas.

Toelaten, schorsen en verwijderen

do 9 februari 2017

De directie van de school kan om bepaalde redenen besluiten over toelaten, schorsen en verwijderen van leerlingen. Hiervoor gelden onderstaande regels. Toelaten De directie van de school beslist over de toelating van leerlingen. Het weigeren van leerlingen komt zelden voor en kan alleen dan wanneer de school daar gegronde redenen voor aandraagt.  Dit kan bijvoorbeeld Lees verder

Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Lelystad Dronten